skang aku mengalami sakitbelakang yg amat teruk,..dah masuk 4 hari dah...akibat angkat barang berat dgn cara salah...terus tangkap tulang belakang....tk penah sakit begitu lama, mungkin jugak efek aku jatuh hari tu...baru skang rasa sakit-sakit badan....awal-awal tk sakit, baru skang sakit.....esok je la jumpa doktor....selalu tanguh, ..aaaiii....mcm mna nk elok...
best jugak kalau main delete2 skrg nie...;))

Kaki sakit... bertambah lebam...kena banyak rehat skang...
“…Dan para malaikat masuk kepada tempat-tempat mereka dari semua pintu (sambil mengucapkan); keselamatan atas kalian berkat kesabaran kalian. Maka alangkah baiknya tempat kesudahan itu.” (QS. Ar-Ra’d [13]:23-24)
keluagaku memerlukan ku sekarang. tapi aku masih d negara org.


pengembara bermula dsini...tiket dari putrajaya tak lah mahal...cuma RM29.10(sah..amin)..klu nk berbandingkan..naik d key.eLL yaw!!... semlm koi naik bas..biasa lah klu weeday tk ramai org..jadi koi bole duduk + tido dgn selesanya. d.dalam bas...koi naik bas jam 845..sampai larkin jam1230...gitu lah... boleh tahan jugak abam bas tekan minyak..laju..non-stop...Selamat...nanti ah..update untuk aktiviti lain...caloww....

note: nk ajak kawan lamma...tpi dia...sibuk

cikidaout...yaw!!!




okeh...nie ada lah penutup tahun 2010. koi sebagai part time Travel photography.. dan jugak sebagai. "backpacker"...kali nie..koi rasa trip agak memenatkan....kerana terpaksa pegi..joho dulu..utk masuk sing. pastu baru ke bali.... nak masuk singapore. melalaui jalan darat...tk penah lagi...harap2 perjalan2 koi nie..mudah...sbb baru 1st time...nk masuk melalui jalan daratt....sebelum nie..masuk melalui udara senag arrr....( nanti koii..update gaba, utk permulaan..masuk sing. melalui darat untuk dummy...hahahha)..ok. koi kat sini..

note: 1.perlukah koi bawak alat kontrasepsi...hahahah..just kidding..OTL...
2. bilalah bole pergi dubai pulak...mcm dory...bole jumpa

Kiss your lips and the sugar has gone..i dont know how....ouch!!!...hahaha

bang boom




bang.bom..kat ketua program, ..mmg best...almaklum laa...da habis belaja..pensyarah pun dh mcm kawan..bila kat luar nie....

tahniah

NOTE
COMPLETE


heheheh...gumbira rasanya,,...apabila tgok result cemerlang....pastu complete...On,time..2tahun setengah...susahnya belaja...banyak dugaan, banyak halangan...banyak godaaan, banyak hasutan, banyak hot chick...oppssss....hahahaha.... akhirnya....tak terkira..rasanya....

salam hijrah

Hijrah adalah perubahan total dengan meninggalkan suasana fizikal ,
pola pemikiran dan amalan spiritual yang menjadi anutan selama ini.
Misalnya, daripada hidup bersama ibu bapa kepada berumahtangga sendiri,
daripada makan gaji kepada bekerja sendiri dan daripada menjadi makmum
kepada menjadi imam.
".......has switch to other mobile network & has been deleted from your 8pax list. normal rate will be charged for calls made to the number"

apa maksud nie...aku kurang paham...tukar netwok talian ek....







finaly hari nie...aku dah habis..preview...dan assis. dari intenal + ertenal.... lemau rasa badan menungu giliran..almaklum lah ikut urutan rawak...klu ikut nama..kan best..boleh rilex2...chill-out dgn kawan-kawan...tgok wayang dulu ke, g Ikea dulu ke...hilang kang stress kata kan...masa menungu nie ada bestnya...dapat makan freee.... breakfast, tgh hari, minum petang...jimat dah untuk 5 hari, dari hari isnin hingga jumaat nie... lagi satu lepas nie. aku nk update resume aku,.pastu hantar kat mana2 kompeni...nk cari keja ( bukan cari kayu api)....target awal tahun dah dapat kerja...tk mau ngangur lama2...bosan laaa.....( ha!! ada job kosong kasi la)....


nie..menu tgh hati..nasi minyak...dah macam kenduri, ada lauk ayam berempah, ikan masak merak, arca, kari, oren + air stobery....

oklah..aku dah lapar nie...nk menjamu selera dulu....nanti ada kesempatan...aku update lahgi... adios.amigos....

minggu nie...aktiviti

teman member lama...ahaks,,..mutah darah
makan chickcupkek...
tgok je..kasut baru..jenama "larie"...tk mampu beli
Dua golongan yang termasuk dari kalangan ahli neraka yang tak pernah aku lihat iaitu yang pertama mereka yang memegang cemeti seperti ekor lembu (bentuk cemeti itu seperti ekor lembu yang berbulu-bulu dan berambut-rambut) dan mereka memukul manusia dengan cemeti tersebut.Yang kedua adalah perempuan memakai pakaian tetapi keadaanya umpama telanjang (ketat), dan perempuan ini berjalan sambil berlenggang lenggok dan sanggol rambutnya (ataupun sekarang ikatan rambutnya) umpama bonggol unta. Dan perempuan yang sebegini keadaanya tidak akan mencium bau syurga. Ketahuilah bau syurga sudah boleh diciumi dari jarak begini dan begini. Hadith riwayat Muslim

.kepada awak..dah lama tk tulis jiwang

.Bila dating tu, jangan nak mengada-ngada keluar berdua. Boyfriend you tu bukan boleh percaya sangat. Kebanyakkanya adalah buaya. Sebab kalau dah lelaki, mesti bermulut manis. Boys, their mouth is bullshit. So, don't trust them.boleh tak nk cakap macam tu....

Title: Bundle Theory

saiz:18X24
im busy like a bumble bee..... and i'll be a zombie, gosh....

miiggu nie,,.sungguh sibuk...sampai nk jadi "zombie kampung" ...minum air 7 up revive pun rasa air pisang...aaiii....apa daa..

*gaba kat telah di edit oleh *awie zain(korang carilah kt FB) klu rajin....


shoot gaba dlam toilet...mmg seronok.... tgoklah final nanti macam mna
semakin sibuk...sekarang...nk habis belajo dh....lepas nie..nk keje pulak...aaiiii....

Sekarang ni ramai yang pakai cincin....tapi ikut suka dia je..

sunnah nabi jarang nak ikut ..

Dikatakan bahawa menyimpan sebatang jari kuku yang panjang,
dosanya sama seperti memelihara sekandang babi !!!! ..oppss
khinzir lembut sikit , jika kesemua jejari kita menyimpan kuku
yang panjang.... bayangkanlah dosa yang telah kita tanggung untuk
kesemua babi-babi tersebut..... potonglah kuku anda.

The Truth

Jangan ada niat simpan kuku panjang , walaupun hanya 1 mm atau pun
hanya jari kelingking. Bagi orang Islam adalah tidak sesuai
berkuku panjang atas apa alasan sekalipun kerana ia tidak
membayangkan kesucian dan ia juga bukan budaya kita apatah lagi
menggunakan tangan untuk beristinjak.

Orang Melayu yang berkuku panjang biasanya mempunyai anak yang
bodoh atau pun degil dan suka buat onar sebab diberi makan bahan
kotor yang berada di kuku jari emaknya semasa menyediakan makanan
seperti memerah santan kelapa, buat cokodok pisang, uli tepong,
dll. Apa ilmu pun yang di ajar pun tak akan boleh diterima masuk
ke dalam kepala.

Percayalah.

Untuk yang bujang beringat lah. Kalau hendak cari pasangan dan
mahu anak yang pandai dan mendengar kata pilihlah wanita atau
lelaki yang sentiasa berkuku pendek. Insya-Allah.

Additional info

Kuku panjang mempunyai sejenis kuman seperti yang terdapat dalam
najis manusia, iaitu E-Coli. Kuman tersebut tidak akan hilang
walaupun kita mencuci tangan dengan sabun. Oleh itu, sentiasalah
berkuku pendek untuk kesihatan dan kebersihan diri sendiri. Ini
tak termasuk korek taik hidung, telinga dan sewaktu dengannya..

Nasihat Nabi Muhammad Saw. kepada Saidina Ali kwj. sesudah
bernikah dengan Siti Fatimah iaitu anakanda kesayangan , Nabi
Muhammad Saw. berpesan kepada Saidina Ali iaitu kalau memakai
cincin pakailah di jari

1] jari manis
2] jari kelingking (anak jari)


dan jangan memakai pada jari
1] jari tengah
2] jari telunjuk

Nabi Muhammad saw. melarang kerana memakai cincin pada jari
telunjuk dan jari tengah adalah meniru cara berhias kaum yang
dilaknat oleh Allah iaitu kaum yang derhaka di zaman Nabi Lut a.s.

Perhatian

Cara memakai cincin adalah termasuk lelaki atau pun perempuan.

p/s: saudara dan saudari, sila nasihatkan kawan-kawan dan juga saudara-mara ataupun anak-anak tentang kaedah yang betul untuk berhias di dalam syariat Islam, kalau tidak sia-sia saja kita mendapat laknat dari Allah Swt. Nabi saw. memakai cincin dan kalau kita memakai cincin dengan niat mengikut sunnah Nabi saw. senang je kita dapat pahala.

DAH HABIS BACA TU SHARE LAH PD KEKAWAN YG MUNGKIN ADA YANG BELUM TAHU...INSYA'ALLAH BITAUFIQ MAANNAJAH....

((Adapun tentang jari mana yang hendak didahulukan ketika memotong kuku, al-Imam Ibn Hajar al-'Asqalani (10/345) menyebut:

لم يثبت في ترتيب الأصابع عند القص شيء من الأحاديث .... وقد أنكر ابن دقيق العيد الهيئة التي ذكرها الغزالي ومن تبعه وقال : كل ذلك لا أصل له ، وإحداث استحباب لا دليل عليه ، وهو قبيح عندي بالعالم ، ولو تخيل متخيل أن البداءة بمسبحة اليمنى من أجل شرفها فبقية الهيئة لا يتخيل فيه ذلك . نعم ، البداءة بيمنى اليدين ويمنى الرجلين له أصل وهو (كان يعجبه التيامن)

Maksudnya: "Tidak thabit dalam tertib jari-jari ketika memotong kuku sesuatu hadithpun... Ibn Daqiq al-'Ied telah mengingkari bentuk (memotong kuku) yang telah disebut oleh al-Ghazali dan orang yang mengikutnya, dengan berkata: "Semua cara-cara itu tidak ada asalnya, dan untuk mengatakan ia suatu yang digalakkan, ianya suatu yang tidak ada dalilnya, ia merupakan suatu yang tercela di sisiku, sekiranya seseorang menggambarkan, cara memotong kuku dimulakan dengan jari telunjuk tangan kanan disebabkan kemuliaannya, maka jari-jari yang lain, dia tidak akan dapat menentukannya dengan cara itu. Ya! memulakan dengan yang kanan samaada tangan ataupun kaki itu ada asalnya, kerana Nabi S.A.W. suka memulakan sesuatu dengan sebelah kanan."))

wallahu a'lam.

Find the hidden tiger!.. :)

waktu

untuk kawan yang tinggal di KEY ELL...dan sewaktu denganya
نَوَيْتُ صَوْمَ غَدٍ أَنْ أَدَاءِ فَرْضِ رَمَضَانَ هَذِهِ السَّنَةِ لِلَّهِ تَعَالَى

selling

selling MACBOOK Black rm 2.4k (nego till go).... 1st come 1st serve.

what is 4D....


pengalaman yang tk dapat dilupakan...btw...more pic...at my FB....

IMG_0769.jpg

IMG_0793.jpg

it be so long, i didnt update my blog....

im "F" busy... busy with what, i duno..hahhahah
hare litte bit pic.wanna to share wit you...
please drop a comment if u want.tq
LiL"❤ & HUGG..from Me

,,,,,,,,,,,,,,,,........update............

hehhehe...........
semenjak 2 minggu lepas aku busy..memanjang... busy berjalan...ke sana-kesini....OH!!! indahnya PAHANG..banyak tempat menarik aku lawati..... nanti free aku upload gambar...
giler sombong..tk nk citcat...
hari ini..ada meeting.......mlm karang nk g key ELL,,...bye
semalam dh tido..tetiba telepon berbunyi....dlm jam 2 pagi....memula tk nk angkat...sbb jauh, + dh tido pun masa tu....ntah nape naluri nie..kuat sangat...terus bangun capai...tk temgok pun nama&nombor tertera kat screeeennnn...... terus angkat..dan terdengar suara yang sudah lama tidak kedegaran..."jeng..jeng..jeng" ......dia bagi salam...terus aku menjawab...salam... errrmmmm......dia cakap baru balik kerja ( kerja apa sampai 2 pagi...kompius)...ada ker..kerja *********t..... ntah laa..... aku pun tk tahu..mungkin...aku tk memasuki alam perkerjaan yg sebenar...apa-apa pun...dia cakap pening kepala.."itu&ini"..bla..bla..bla....aku cuma mendengar... + beri dia nasihat sedikit..jangan balik lewat...kang kena embum...suruh dia mandi....kalauu aku ada boleh aku mandi kn...(hiks2 gatei : mode)....aku risau jugak..kalau demam..kang aku jugak kena anto ke kelinik....aku risau bukan apa...aku dh ddk jauh...nk g ambik,..bukan sekejap,,.kena merentas banjaran titiwangsa & bertarung nyawa d'highway....(errmmmmm)...almaklum laa...aku pakai keta buatan mersia..tugu arrr..pakai VELLFIRE"...merata aku berjalan....bawak chick....muahahah....eh..eh...lari tajuk pulak....last perbualan aku...aku ajak bercuti....bersama.... lokasinyer tk jauh....almaklum laa....bajet tk cukup.....PULAU PERHENTIAN jer...alamak....ada BOS dtg...sambung jp lagi....adios amigo"






lagu tk ada kena mengena..cuma suka bunyi "BIT" dia

"Janganlah kamu sakiti sesiapa pun agar orang lain tidak menyakiti kamu lagi..." (Khutbah Terakhir Rasulullah SAW)

awk kat mana...bila boleh jumpa

sila komen cara penulisan saya (photo crictik"

Saya menghasilkan karya ini dengan menggunakan fotografi sebagai media untuk komunikasi dan menterjemahkan apa yang saya rasa,

“Descriptive photographs is all photographs describe in the sense that they offer descriptive, visual information, with greater or lesser detail and clarity about the surfaces of people and objects” (Barrett:65)”

Element di dalam imej ini menerangkan segalanya, dimana komposisi kanak-kanak memenuhi 2/3 ruang imej diatas, visual ini berkait rapat dengan teori “gestalt” iaitu “law of closure”

Saya juga mengunakan tonal hitam putih bagi menibulkan lagi mood dan meniggalkan kesan yang mendalam kepada penonton dan juga memberikan daya focus yang lebih kepada penonton.

“Interpretive photographs is explain how things are,They are personal and subjective interpretations,more like poetry than a scientific report. Interpretive also closer to Szarkowski’s mirrors than to his windows” (Barrett:78)­­­

Elemen interpritif di dalam imej ini, ialah Ketika saya melihat wajah kanak-kanak orang asli ini melalui kamera, saya dapat melihat betapa sukarnya kehidupan kanak-kanak ini untuk menghadapi cabaran yang akan datang. Melalui renungan anak mata kanak-kanak ini juga saya dapat merasakan ia menggambarkan sesuatu di dalam kepalanya iaitu perbezaaan kehidupan di pendalaman dan juga kehidupan di Bandar.

Masyarakat orang asli merupakan penduduk pribumi dan mempunyai komuniti yang kecil yang tinggal di semenanjung Malaysia, mereka dibahagikan kepada beberapa kumpulan iaitu: Negrito, Senoi dan juga Proto-Melayu. Kebiasaan kumpulan-kumpulan ini tinggal dikawasan yang berlainan.
apabila anak adam mati maka terputuslah 3 amalan kecuali iaitu amal jariah, ilmu yg dimanfaatkan dan doa ank yg soleh...
sibuk ..dh dekat final.....dh nk abis sem...

betol ker nk ajak detim....errmmmm...boleh jugak...lapor jugak nie....
hidup…kawanku
kawan, tidak selamanya kehidupan ini sulit bila kau ditemukan dalam susah hati itu hanyalah kebetulan saja apabila kita ditemukan dalam keadaan gembira itupun hanya kebetulan saja hidup ini adalah sesuatu yang sementara kita dapat menjadi senang dalam suatu waktu dan kita bisa sedih dalam suatu waktu.
jiwa jap!

ya! aku syang kamu.
banyak nk luahkan.. tpi boleh tk jagan bawak sesiapa.
bila ada org lain. tergangu.
apaSAL ko...

Kenapa Diri koi terlalU bodoh memPercayai dan MenyayanGi sesuatu yg Mungkin Tak akan menjadi Milik koi selamaNya.." Sabar dan harus Teruskan Kehidupan walaupun diRi ini tak dapat meredhai nya..


Layan kereNah.....aaaiiiiii......

just a feeling?



Kadang -kadang pernah tak kamu menyukai seseorang kerana terpaksa, atau kerana sudah malas untuk menerima pertemuan yang baru di mana kamu berada dalam keadaan yang kosong dan hanya membiarkan setiap pertemuan yang ada menjadi tanda tanya yang tidak berkesudahan.. Ada pun begitu.. (perlu ke ayat aku mcm ni?)... setiap dari kita akan mengenal akan cinta pertama tetapi tidak mengerti apa itu cinta pertama.. From my point of view...cinta pertama itu adalah sangat suci dan di dalam itulah kamu meletakkan segala warna keindahan dan kesengsaraan.. Sedarkah? ( ke kau ngantuk?) Dalam tajuk kita pada kali ini ( macam rancangan al-kuliyyah)... bukanlah aku nak sembang about cinta pertama.. tetapi adalah tentang perasaan. Perasaan is a feeling. feeling itu ialah koya.. ;p Adapun sesetengah individu memang tidak mempunyai perasaan.. sebab itulah dia boleh menyukai seseorang kerana terpaksa.. Yg lain pula, tidak faham akan perasaan sendiri.. maka dia selalu kelihatan lost. Lost in the ocean, lost in the jungle, lost in their own world. Ada pula, yg punya perasaan yang besar, dan orang-orang ini ada jgk yang tak faham bahasa. Dah sound banyak kali pun dia tak makan saman! hehehe ( aku je yg gelak sorang-sorang..hee) Dan..ada juga yg punyai perasaan yg di tengah-tengah... di ibaratkan seperti "tidak berpijak di bumi yang nyata, nak menggapai bintang pun tak sampai..( kecuali bintang yang lutsinar yg tampal kat dinding tu ye)... ishh...apa yang aku cuba sampaikan ni? oh, rupanya aku sedang menjaga hati dan perasaan sendiri...... ( poyo gila ayat..;p) Huuhh...nah...mari kita cermin diri...tgk ada yg sama tak?
penat-penat-penat-penat belaja....
perah otak setiap hari....uish tk baik mengeluh.....
nanti Mood study tk ada pulok...
dulu saya kata, "Honey,orang kafir aje yang sambut valentines day ni"
skang saya kata , "Aku ni islam,tak sambut benda-benda macam tu"
pengajaran untuk dua , tiga hari nie...jangan mengharapkan sangat benda yg tak ada...nanti rasa macam limau oren...dan macam-macam lagi....

susah - susah....tak tau nk buat apa....

malam ini aku sendiri, tanpa dirimu memeluk aku, kuingin bertemu, 'tuk ungkapkan semua rasa rinduku, haruskah aku berlari, haruskah aku menangis lagi, ku tak sanggup bila aku jauh dari dirimu, ku tak sanggup bila aku jauh dari kasihmu. hanya Tuhan yang tahu, segalanya rasa rindu yang aku punya padamu, hanya dirimu.please...aku sanggap kasih sayang

jawab pelisss....

1. hi , apa khabar?

2. keje ok?

3. still kat tpt lama?

pagi tadi tengah naik moto...tetiba nampak Babi yg cute...kat HIGHWAY....hahahhahah...BABI pun Cute jugak ke???
"Persahabatan iklas jangan dikianati"
-me




Innuendo


Belaian Jiwa

Seindah tiada lagi kau kuingatkan
Sayang kau hilang
Menanti biar sampai akhir hayatku di dunia ini

Kau tahu betapa kusayang padamu
Hanya bidadari sebagai ganti
Hanya takdir menentukan ia
Oh belaian jiwa

Oh angin sampaikan laguku padanya
Yang sedih pilu
Terimalah laguku jadi teman hidupmu
Untuk selamanya

Kau tahu betapa kusayang padamu
Hanya bidadari sebagai ganti
Hanya takdir menentukan ia
Oh belaian jiwa

.(◕_◕)┌∩┐ not in mood to write it down...



assigment berlambok... terasa nk g lambok

For my own good.


Insyaallah,it will be the best for me.

Im tired of trying to forget about something n someone.



Its SUCK man.!

Its really hurts me.


Dear god...

I wish that i can be the best partner for my future (____)

I will do my best for my study


n


Only god know what inside my heart.


What can i do is,just let it be.

Allah will decide it for me,like what allah wanna it to be...


But still,i hv to work for it ..

Meksiti

lepas 1, dtg 1 lagi,..masalah,...TEKANAN jugak....ada nanti kasi balik....tgh susah skang....dh berulang alik, jauh...dari s.damn to s.alam..pendapatan tak ada...kmu lain la, dh ada kerjaya yg elok,..sudah tentu masa depan kmu terjamin,...sya ntah kemana...masih dlm usaha......klu mcm nie..mcm mna nk tumpukn perhatian..kt belajo...



terus terangkn..skang tk mampu...tolong beri masa

jalan-jalan terjumpa kek.doremon..hiks2...besh...tpi sejuk




APA KES...KO buzz tanya pasaL kamere memalam..ingat aku suka sangat ker borak pasal kamere dgn ko....muahahhaha....
bising....DEMAM...aduh....kelas dh mula
life...life;;life...freshie....hiks2
penat, penat + letih
bingung kejap...apasal kmu tk boleh .....klu aq tk dk...sedang kn..kmu dh ada penganti....persolan masih tergantung....aaaiiiiiiiiii.....apa lah aq nie....
saya perlu bayar YURAN,domain name, hutang, pencil, pen, buku nota, buku photo, buku advertising, al-quran baru, bill broadband, sewa umah, insuran takaful, jam PUMA, kasut adidas, Boxer, kemeja, seluar, Beg, hadiah, minyak wangi...aaaiiiii......
video


nothing to doy..just upload.. the vedio..tat i shott in rumah Mode, Bandung
video

layan jer la...walaupun kejap
tak perlu hidup dengan kepuraan.lagi....aku mesti terus kn hidup ini...walaupun berat.....bagasi aku.......wawawawaw......

citcat


Free chat widget @ ShoutMix

PESANAN

ini semua dunia!! semua mende da tulis dah..!!

Followers